WIADOMOŚCI

Force India testuje "skrzydło informacyjne" dla F1
Force India testuje "skrzydło informacyjne" dla F1
Formuła 1 w Abu Zabi sprawdza ciekawą nowinkę technologiczną opracowywaną przez firmę Anthonego Hamiltona, ojca dwukrotnego mistrza świata F1.
baner_rbr_v3.jpg
Skrzydło informacyjne F1 testowane w Abu Zabi

Zespół Force India w środę wyjechał na tor w Abu Zabi z tzw. „skrzydłem informacyjnym” [ang. Info Wing].

System ten jak sama nazwa wskazuje jest elementem aerodynamicznym montowanym nad głową kierowcy w miejscu gdzie tradycyjnie znajdują się kamery pokładowe FOM.

Ma on jednak dodatkową funkcję. Dzięki ledowym wyświetlaczom może on podawać informacje o nazwisku kierowcy, oponach na jakich się porusza, czy pozycji zawodnika.

Zdaniem pomysłodawcy ma to się przyczynić do lepszego odbioru sportu przez kibiców. Nowinkę techniczną pod okiem FIA sprawdzał dzisiaj rano zespół Force India.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

16 KOMENTARZY
avatar
Duke_

26.11.2014 10:49

0

Ciekawe


avatar
domicjusz

26.11.2014 10:50

0

bez sensu


avatar
Rimaro

26.11.2014 10:59

0

Dobry pomysł z punktu widzenia kibica na torze. Dla telewidza bez różnicy. Tylko pytanie, czy będzie to wyraźnie widać z trybun przy świetle słonecznym.


avatar
ekwador15

26.11.2014 11:21

0

Bezsensu to jest ten podział opon. Po co kibicowi zmieniające się różne kolory pasków. Słowa naszych komentatorów - kierowca założył miękkie opony, czyli twardsze spośród dwóch dostępnych. Za czasów Bridgestone byl zielony paseczek na miękkich i bez paska na twardszych. I teraz powinno być tak samo, po co info kibicowi, że opcjonalna to super-miękka czy miękka. Po prostu opcjonalna to ta bardziej miękka. Opcjonalna to będzie zawsze ta twardsza bez podziału, czy to jest pośrednia czy twarda mieszanka. Widz, który ogląda tylko w niedziele wyścigi, nie śledzi treningów nie czyta na bieżąco info, to co mu za różnica. Za dużo takich zbędnych informacji. Mówię, za czasów Bridgestona było czytelniej i tak powinno zostać i teraz nawet jak będzie z 10 poziomów twardości. To nawet inżynierowie w swoich kontaktach z kierowcami używają tego podziału opcjonalne, podstawwe a nie konkretnie ze miękka czy super miękka. Opcjonalna to zawsze bardziej miękka mieszanka od tej podstawowej, ale po co info konkretnie, która z palety Pirelli? Po co skoro zawsze na każdy wyścig używa się dwóch mieszanek.


avatar
ekwador15

26.11.2014 11:23

0

poprawione, bo nie ma edycji postów :P Bezsensu to jest ten podział opon. Po co kibicowi zmieniające się różne kolory pasków. Słowa naszych komentatorów - kierowca założył miękkie opony, czyli twardsze spośród dwóch dostępnych. Za czasów Bridgestone byl zielony paseczek na miękkich i bez paska na twardszych. I teraz powinno być tak samo, po co info kibicowi, że opcjonalna to super-miękka czy miękka. Po prostu opcjonalna to ta bardziej miękka. Podstawowa to będzie zawsze ta twardsza bez podziału, czy to jest pośrednia czy twarda mieszanka. Widz, który ogląda tylko w niedziele wyścigi, nie śledzi treningów nie czyta na bieżąco info, to co mu za różnica. Za dużo takich zbędnych informacji. Mówię, za czasów Bridgestona było czytelniej i tak powinno zostać i teraz nawet jak będzie z 10 poziomów twardości. To nawet inżynierowie w swoich kontaktach z kierowcami używają tego podziału opcjonalne, podstawwe a nie konkretnie ze miękka czy super miękka. Opcjonalna to zawsze bardziej miękka mieszanka od tej podstawowej, ale po co info konkretnie, która to z palety Pirelli? Po co skoro zawsze na każdy wyścig używa się tylko dwóch mieszanek.


avatar
Grzesiu10

26.11.2014 13:10

0

@up Problem w tym, że właśnie ten nieszczęsny zielony pasek był w ogóle nieczytelny i krytykowany, gdyż był za mały i dlatego FIA poprosiła Pirelli o wymyślenie czegoś innego. Może i podział na mieszanki kibicowi nie jest potrzebny, ale sama koncepcja z miejscem usytuowania tego oznaczenia w przypadku Pirelli jest lepsza.


avatar
PiotrasLc

26.11.2014 14:47

0

F1 ogląda sie aby widziec zmagania kierowców i ich bolidów a nie podziwiac kto jakie ma opony. Wiec dla mnie to od początku było bezsensu


avatar
mazur81

26.11.2014 15:13

0

A według mnie dobrze wiedzieć kto na jakiej 'gumie" jedzie. Można lepiej oszacować kto ma większe szanse itd. Może dla zwykłego "Kowalskiego" , który ogląda wyścig, jak mu się akuratnie tv na polsat przełączy, to rzeczywiście nie ma znaczenia, ale dla kibica już ma dużo większe. To tak jak w piłce. Nie interesuję się tym ale jak już oglądam to mało mnie interesuje jacy zawodnicy grają. Dla mnie ważne, żeby "Nasi dokopali Niemcom", a nie kto podaje do kogo, a jednak to komentatorzy mówią


avatar
istrii

26.11.2014 16:22

0

Kolejny niepotrzebny bajer. Pewnie ostatecznie umieszczą tam reklamy sponsorów.


avatar
PanPikuś

26.11.2014 16:33

0

To skrzydełko wygląda równie estetycznie co nos Caterhama z początku sezonu - okropieństwo. Co do opon to wystarczyłoby ten zielony paseczek zrobić wielkości obecnego napisu Pirelli. Z drugiej strony wolę jak są 4 mieszanki i się zmieniają, choć lepiej byłoby gdyby co sezon nie zmieniał się skład i struktura opon. Wtedy moglibyśmy porównywać czasy jakoś sensownie, a tak jest sztuka dla sztuki.


avatar
Skoczek130

26.11.2014 16:44

0

W przeciwieństwie do motocykli, w samochodach jednomiejscowych ciężko dostrzec nr kierowcy. To całkiem dobry pomysł. Zdecydowanie ułatwi sprawę. Choć jeżeli się ogląda F1, to bardziej ocenia się na podstawie kasku. Rozpoznanie Hamiltona i Rosberga nie stanowiło kłopotu dla bystrego oka. ;)


avatar
dexter

26.11.2014 16:59

0

Ciekawe, jakby to powiekszone w OLED na ubranku karbonowym bolidu wygladalo. Wiekszosc zespolow na swoich bolidach posiada wystarczajaco niewykorzystanej powierzchni reklamowej ;)


avatar
slawusF1

26.11.2014 18:44

0

Ciekawe jak to się będzie mieć do areo bolidu.


avatar
dexter

26.11.2014 19:00

0

@Skoczek130 Hehe, apropos „bystrego oka“: Sebastiana niekiedy w ogole juz nie potrafilem rozpoznac, poniewaz w kazdym wyscigu posiadal on inne malowanie helmu. Taka ciekawostka: Helm Schumachera z 2004 roku wykonany byl z 12 warst wlokna zylonu oraz wlokna weglowego, kosztowal wtedy 12000 - 15000 Euro Ten helm byl lepszy od wszystkich dotychczasowych helmow uzywanych w F1. Amortyzacja, sztywnosc, odprnosc na przebicie byla o 100% zwiekszona. Ta konstrukcja dopasowana do jego glowy wazyla wtedy 1.450 gramow, czyli byla prawie o 230 gramow ciezejsza od jego dotychczasowych helmow (ale, to bylo tez spowodowane wiekszymi wymogami FIA, pozniej ciezar zostal zredukowany). Powloka tego helmu byla 3 razy mocniejsza, a odpornosc na pekniecia 2 razy wyzsza od konwencjonalnego helmu uzywnego w F1. Inni kerowcy dopiero od polowy 2004 dostali takie helmy. On byl 2 razy drozszy niz poprzedni model. Wtedy kierowca potrzebowal 10 takich helmow na sezon. Aerodynamika tego helmu byla tak efektywna, ze osiagi silnika bolidu byly nagle wyzsze o 1 %. Sam visir tego helmu, aby zapobiec parowaniu byl stale podgrzewany do temp. 35°C. A na dolnej stronie kierowca mial zamontowane diody LED dzieki ktorym umozliwily wyswietlanie informacji (dzisiaj jest to standard). Za helm z wlokna weglowego, ktory posiada specyfikacje FIA z dodatkowym lakierowaniem trzeba dzisiaj zaplacic 3500 - 5000 Euro. Samo lakierowanie kosztuje od 500 - 1500 Euro. Ok. 2 dni trzeba poswiecic na lakierowanie jednego helmu. Odziez, buty, bolid wszystko w F1 jest scisle okeslone wedlug wymagan sponsora. Ale, helm jest praktycznie jedyna taka „wolnoscia“ kierowcy wyscigowego.


avatar
dexter

26.11.2014 19:46

0

Oczywiscie, helm ktory posiada specyfikacje F1! kosztuje nadal ok. 12000 Euro. Dzisiaj posiada on 18 warstw wlokna weglowego. Visir z poliweglanu ma grubosc 4 milimetrow, sruby wykonane sa z tytanu. Obudowa jest tak stabilna, ze na bokach mozna 2 male samochody powiesic (ktory kazdy z nich wazy 1500kg.).


avatar
Skoczek130

27.11.2014 11:16

0

@dexter - hehe, ja właśnie dlatego go rozpoznawałem - bo Mark zawsze posiadał ten sam kask. :)) Nawet di Restę i Sutila szło rozpoznać - choć i kaski były bardzo podobne i różniły się niuansami. Co do kwestii ich malowania - to wprost niesamowite, że tyle warstw "upchają". "Mają rozmach s"syny", hehe... :)) Pzdr :))


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu